söndag 5 februari 2012

Trostut!

Just nu sys det trosor för fulla muggar på facebookforumen, mitt i allt detta påstår jag att jag vändsyr mina trosor i grenen och nu ska jag försöka förklara hur jag gör.
Mina trosor har en mittsöm bak, jag börjar därför med den delen, jag lägger grendelarna (2 styck) på varsin sida om bakstycket, räta mot räta fram och räta mot aviga på det som blir insidan.

Sähär blir det när sömmen är sydd. Nu blir det lite knepigare när framdelen ska sys fast.

Lägg framdelen räta mot räta med grenkilen och bakstycket, sen hämtar du andra grenkilen och lägger den räta mot aviga på framstycket, nåla, och sy ihop.

Tadaaaa!

2 kommentarer:

Miiaoo sa...

Aha, men då fattar jag!! Jag har bara en söm på mina så min råkant hamnar framåt. Kanske ska skära av där också då?! Tack för tipset!!! =o))

KlaramedK sa...

tjusigt och precis i det tyget ska jag oxå sy trosor!! MEN måste undra hur du gör med alla kanter som brukar ha resår eller dito??